8 Kasım 2013 Cuma

DÜN NE PİŞİRDİM? -İSKENDER KEBAP-

   Bu aralar misafirim olmasa da evde yemek yaptığım bir kocam var. Ben de hep misafire mi birazda bizden paylaşalım dedim. Bence iyi yaptım:) Bize konu çıktı.:)
    Güne uyanmamla birlikte havanın deli gibi yağdığını görmem bir oldu. Geceden hazırladığım ince kıyafetleri hemen kaldırıp yerine giyecek kalın bir şey bulamayınca Furkimin dolabını istila edip ondan yeşil bir kazak çaldım. Mikrop kapan gözlerime damlalarımı da sıktıktan sonra evden çıktım. Sırılsıklam işe geldikten sonra yoğun bir program bizi bekliyordu. Şantiyeye çim gelmişti ve çim serimi yapılacaktı. Ekipler dağıldı, bölge gezildi gerekli tespitler derken öğlen olmuştu. Öğleden sonra Florya'ya başkanlık konutuna bakıma gittik, biraz da güneş açtı süper oldu. Bakım günlerini seviyorum elime eldivenlerimi geçirip başlıyorum toprakla oyalanmaya yani günün nasıl geçtiğini anlamadan kendimi dolmuşta buldum. Tam dolmuştan inerken can alıcı soru aklıma geldi "Bugün ne pişiricem?"...
      İçimdeki ses bana Karatay'ı falan unutturup "İskender Kebap" yapmaya ikna edince kendimi markette buldum. Hazır et dönerlerden aldım (evde döner yapmaya vakit yok) Ya da isterseniz dönerciden kestirebilirsiniz. Marketten kendimi fırına attım; aman tanrım o koku adamın aklını başından alıyor. Taze pişmiş ekmek ve kek kokusu.. Her şeyi unuttum o an kendime geldiğimde elimde pide ve profiterollü pasta vardı.
     Eve geldim.. Ve hemen mutfağa girip başladım yemeğime.. Pideleri dilimledikten sonra tavada biraz tereyağla birlikte ısıtıyoruz.

       Isıttığım pideleri tabağa yan yana dizdikten sonra dönerleri aynı tavada arkalı önlü çevirerek pişirip; dönerleri pidelerin üzerine diziyoruz.


      Salçalı sosunu da yapıp üzerine döktükten sonra en can alıcı kısım eriyen sıcacık tereyağını yemeğimizin 
üzerine gezdiriyoruz ve nefes almadan yemeğin keyfini çıkarıyoruz. Afiyet olsun..


     Tabii yemekten sonra da bizim gibi koltuğa yığılıp bayılıyoruz :D 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin