2 Aralık 2013 Pazartesi

DOĞUM GÜNÜ SOFRASI


     Herkese günaydınlarrrrr....

     Ohoooo nerdesin diyo olabilirsiniz... Demeyin :)

     Eskiden çok yoğunum, amanın yorgunum, ayy canım hiç bir şey istemiyor diye dert yakınanlara gözümü belertirdim. Hepsinden özür diliyorum. Gerçekten hayat önüne bizi kattığı gibi nereye götürmek isterse oraya sürüklüyo. İki hafta boyunca yoğun çalışmalar arasında yemek yapmaktan vazgeçmedim tabi ki ama bunu yazıya dökmeye ne vaktim oldu,ne de isteğim.

     İki haftadır "İş güvenliği ve Uzmanlığı" kursunun uzaktan eğitim kısmını tamamlamaya çabalıyordum ve başardım. Nihayet bu hafta sonu dersler başladı. Takıyorum çantamı koluma, alıyorum elime kitabımı doğru kurs yoluna :) Yeni yeni arkadaşlar da edindim. Anlatacak çok şey var ama sizi de sıkmak istemiyorum.

      Bugünkü yazımızın konusu "Faruk baba ve ona yaptığımız doğum günü yemeği". Aylar öncesinden planlanmış bir olaydı. Uzun zaman önce başladığım atkıyı bitirmeye karar verip, doğum gününe de denk getirerek hediye işini de hallettik. Geriye kutlama yapacak bir masa bir de pasta gerekiyordu. Cumartesi kurstan sonra Furkan'la 'fast food' yaptıktan sonra bir menü hazırladık. Üç menü seçeneğimizden birinde karar kıldık ve alışveriş listemizi hazır ettik.


        Markette tek tek ürünleri inceleyip, nerede olduklarını bulmak için harcadağımız bir saatten sonra elimizde market poşetleri buz gibi havada dışarıda kalakaldık. Bakırköy'ün muazzam kalabalığı ve taksi kıtlığı yüzünden yarım saat durakta bekledik. Sonunda bir taksi durmaya ve bizi almaya karar verdi. Bizim taksici tekirdağlı çıkınca ortaya çıkan muhabbette bölgeye yaraşır oldu. Özellikle Furkan muhabbete kahkaha atmaktan katılamadı ya da gülmekten katıldı :) Eve geldiğimizde hala gülmeye devam ediyordu gerisini siz hayal edin artık. Pastamı bir gün önceden yapmaya karar verdim. İşe malzemelerimi hazırlamakla başladım. Pastayı yaparken yoğun tempomu da düşünerekten hazır malzeme kullanmaya çalıştım. Çünkü teker teker onları hazırlayacak vaktim yok maalesef.




İç pilav ve Fırında Marine Edilmiş Dana Eti


OREO PASTA



MALZEMELER

  • 2 adet kakaolu pastaban
  • 1 paket vanilyalı dolgu kreması (kakaolu bulursanız onu kullanabilirsiniz, ben kakao ile karıştırdım)
  • 1 paket kakao
  • Frambuaz, vişne, muz ( istediğiniz meyveler)
  • 1 paket kakaolu pasta kreması
  • Süt
  • 1 paket oreo 
  • 200ml vişne suyu 
       malzemeleri hazır ettikten sonra sıra pastabanları vişne suyu ile ıslatıyoruz. Ve tarifine uygun olarak dolgu kremasını hazırlıyoruz. Vanilyalı olduğu için içine iki tatlı kaşığı kakao ilave ettim. İlk tabana dolgu kremasının yarısını yaydıktan sonra frambuazları diziyoruz.


       Üstüne bir kat daha ıslatılmış tabanı yerleştirip dolgu kremasının kalanını da üstüne yayıp muzları diziyoruz.


      üçüncü tabanı da ıslatıp yerleştirdikten sonra kenarlara taşan kremayı toparlayıp etrafına sıvıyoruz. Ve bir gece ya da bir kaç saat buzdolabında bekletiyoruz.


       Tarife uygun hazırlanan pasta kremasıyla pastamızın etrafını düzgünce kaplıyoruz. Pastanın üzerine çikolata sosu hazırlayıp sürdükten sonra artan pasta tabanını ufalayıp pastanın kenarını kaplıyoruz. Daha sonra istediğimiz şekilde süslüyoruz. Ben pastanın adını aldığı "oreo" bisküvileriyle süsledim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin