3 Kasım 2014 Pazartesi

AŞURE YAPALIM

   Geçen sene bu zamanlar büyük bir şevkle aşure yapımına soyunmuştum ve biraz yanık tencere,batmış bir mutfak ve yanık bir aşureyle ilk denememde başarısız olmuş; ikinci denememde ise büyük bir sabır örneği göstererek bu işinde altından kalkmıştım.. Geçen seneki maceralarımı bilmeyenler için "YANIK AŞURE" ve "BAŞARILI AŞURE" Bu sene komşularımızdan yeteri kadar aşure ikram edildiğinden ben geçen seneki fotoğraflarla bu sefer tarifi paylaşmak istiyorum ki bir daha yapmak istersem bana da hazırda bulunsun..

   Öncelikle hangi malzemeleri kullanacağınız tamamen kişisel ve ne kadar kullanacağınız. Ben bol fındık, fasulye ve nohut seviyorum biraz da güzelce kayısı ve üzüm.. Bir de o narın ekşiliği :)) Ben karanfil kullanmıyorum sevmediğimden ama kullanmak isterseniz. Bir bardak suda 2-3 karanfil kaynatıp suyunu süzüp ekleyebilirsiniz.. Süslemesi de tamamen hayal gücünüze kalmış ama bence kuş üzümü olmadan olmaz :))

   Geçen sene yaptığım aşurenin fotoğrafını paylaşayım da canınız çeksin azcık hemen yapmak isteyin. Yaparken de bolca beni anın. Komşularınıza da selamlar ederim :)

 

      MALZEMELER

  • 500 gr. aşurelik buğday
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı kuru fasulye
  • Kuru kayısı
  • Kuru üzüm
  • 1 su bardağı fındık
  • 3 su bardağı şeker
       Üzeri için;
  • Nar
  • Kuş üzümü
  • Tarçın
  • Hindistan cevizi

      İlk yapacağımız iş buğdayımızı, nohutumuzu, fasulye, kuru üzüm ve kayısımızı bir gece önceden suda bekletmek. Kayısıları istediğiniz büyüklükte kullanabilirsiniz. Ertesi gün olduğunda ya da yaklaşık 8 saat kadar geçtiğinde ya da benim düdüklüm var ben orda hemenci kaynatırım diyorsanız o da olur ama ben eski usul devam edicem (not: benim de düdüklüm var bi kerem annem çeyizime aldıydı:)) şişen malzemeleri sularıyla beraber kaynatmaya başlıyoruz biraz diri bir kıvamda ocaktan alın. Kayısı hariç sularını süzün. Malzemeleri en büyük tencerenizde birleştirmeye başlayın.Fındıkları ve şekeri ekledikten sonra yaklaşık 3lt yakın yavaş yavaş sıcak su ekleyin kıvamına göre daha az ya da daha fazla ekleyebilirsiniz. Kısık ateşte arada karıştırarak 15 dk kadar pişirin. Aman başından ayrılmayın her an dibi tutabilir. İlk sıcağı geçince kaplarınıza paylaştırın istediğiniz gibi süsleyin ve komşularınızla bu bereketi paylaşın. Mutfağınız aşure gibi bereketli olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin